U hebt het vast al eens meegemaakt, u wil een dimona voor een flexi of een extra aangeven die klaar staat om te beginnen en uitgerekend op dat moment laat de dimona-website het afweten. Wat doet u in zo’n geval?
De eerste raad die men u op de dimona-website geeft is om eerst uw browser te updaten of de site eens in een andere browser te openen. Werkt u bijvoorbeeld via Internet Explorer, probeer dan eens een Google Chrome of FireFox. Vaak is het probleem daarmee al van de baan.
De website geeft ook een
lijst met FAQ’s over het inloggen op het dimona-portaal en over de mogelijke foutmeldingen die u hierbij kan tegenkomen.
Biedt dit alles nog geen soelaas, dan zal u contact moeten opnemen met de RSZ. Dat doet u op werkdagen tussen 8 en 20 uur telefonisch (02/511.51.51), buiten de kantooruren dient u een
formulier in te vullen dat u terugmailt naar
. Houdt u van een vintage-toets, dan kan u het formulier ook faxen (02/509.21.75).
Daarmee is de kous echter niet af. U moet nog steeds uw dimona doorgeven, zodra de website dit opnieuw toelaat. Bij een laattijdige aangifte zal de RSZ nagaan of u het technisch probleem op een correcte manier signaleerde. Vervolgens zullen zij oordelen of uw probleem deze laattijdigheid rechtvaardigde. Niet elk technisch probleem rechtvaardigt automatisch een laattijdige aangifte.