Een onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd in opdracht van hygiëne-expert Initial, laat zien hoe belangrijk het is dat horecagelegenheden de hygiënische omstandigheden onder controle hebben. Het onderzoek relateert de winstgevendheid van restaurants, hotels en cafés direct aan de kwaliteit van de toiletten en de hygiëne van de medewerkers.
Bijna 90% van de ondervraagden gaf aan dat propere toiletten een belangrijke rol spelen bij de overweging om terug te keren naar een horecagelegenheid. Meer dan vier op vijf bezoekers wil alleen geld besteden in zaken waar het echt proper is. Het onderzoek laat ook zien hoe belangrijk het is dat horecazaken hun personeel goed instrueren met betrekking tot de persoonlijke hygiëne, zoals het regelmatig wassen van de handen. Meer dan driekwart van de deelnemers zegt geen geld uit te geven in een horecagelegenheid waar het personeel slechte persoonlijke hygiëne heeft. Ook wie goede mond-tot-mondreclame wil voor zijn of haar horecazaak heeft baat bij hygiënische voorzieningen want 84,6% van de Belgen zegt een eetgelegenheid enkel aan te bevelen bij vrienden indien de zaak en de toiletten er proper uitzien.
Kleine dingen, zoals schone handen en goede toiletvoorzieningen, kunnen er voor zorgen dat uw bezoekers keer op keer terugkomen. Verwaarloos deze dus niet, ook niet in de drukke eindejaarsperiode die er staat aan te komen.
Bron:
www.wavemakers.eu
Lees ook:
Hygiëne: 10 basisregels voor keuken- en zaalpersoneel
Handen wassen, enkele praktische instructies