Zal uw personeelsadministratie een sociale inspectie zonder kleerscheuren doorstaan ? Vaak weet u het zelf niet goed. Of u hebt er zelf nog weinig vat op omdat u het aan uw medewerkers over laat. Hiervoor biedt Horecafocus u een oplossing met zijn “fictieve inspecties”.
Uurroosters, afwijkingsroosters, aanwezigheidsregistratie, contracten, dimona, arbeidsreglement,…. Bij het tewerkstellen van personeel komt heel wat administratie kijken. Grote en minder grote verplichtingen, waar u niet altijd bij stil staat of die u soms uit handen geeft. Een fout of vergetelheid loert dan ook om de hoek. Maar wel één die grote gevolgen kan hebben. U krijgt een boete, loopt een korting mis of uw extra of flexi-jobber worden plots aan de volle pot berekend, …
Om dat te vermijden kan u beroep doen op de “fictieve inspecties” van Horecafocus.
Eén van onze medewerkers “valt” onaangekondigd bij u binnen en gaat na of al uw administratieve verplichtingen op dat moment vervuld zijn. Net zoals dat bij een echte inspectie het geval zou zijn. Nadien ontvangt u een verslag van deze momentopname, zodat u meteen weet of u iets te vrezen hebt en wat uw eventuele werkpunten zijn.
Prijs per inspectie: 250 euro tot 15 werknemers, 500 euro boven de 15 werknemers (incl. extra’s, flexi’s en studenten).
In onze audits gaan we nog enkele stappen verder. Tijdens een uitgebreid bezoek lichten we uw volledige personeelsbeleid en –administratie door. Onze bevindingen bundelen we in een uitgebreid verslag, dat we nadien samen met u doornemen. Afhankelijk van uw wensen zetten we in een laatste fase tekortkomingen recht en werken we opportuniteiten verder uit. Dat kan gaan van een aangepaste verloning voor uw werknemers, een arbeidsreglement op maat tot een opleiding voor uw administratieve en leidinggevende medewerkers.
Meer weten ? Stuur een mailtje naar
.