U hebt het vast al eens meegemaakt, u wil een dimona voor een flexi of een extra aangeven die klaar staat om te beginnen en uitgerekend op dat moment laat de dimona-website het afweten. Wat doet u in zo’n geval?
De eerste raad die men u op de dimona-website geeft is om eerst uw browser te updaten of de site eens in een andere browser te openen, Google Chrome of FireFox bijvoorbeeld. Vaak is het probleem daarmee al van de baan.
Blijft het probleem toch aanhouden, dan voorziet de RSZ een aantal procedures.
Is er toevallig een technische interventie op het portaal aan de gang, doe uw aangifte dan zodra de onderhoudswerken afgelopen zijn, of hou er in de mate van het mogelijke rekening mee en doe ze vooraf. Op de website van de RSZ kan u een
kalender raadplegen met de voorziene interventies.
Heeft het probleem niets te maken met een technische interventie, dan zal u eerst uw probleem moeten melden via een
online-formulier. Eens het probleem opgelost dient u dit opnieuw te melden via een
online-formulier. Daarna moet u wel nog steeds uw dimona op de gewone manier doorgeven.
Let wel op. Bij een laattijdige aangifte zal de RSZ nagaan of u het technisch probleem op een correcte manier signaleerde. Vervolgens zullen zij oordelen of uw probleem deze laattijdigheid rechtvaardigde. Niet elk technisch probleem rechtvaardigt automatisch een laattijdige aangifte.