Vanaf maandag 12 november is het voor de werknemer niet meer mogelijk zijn eindejaarspremie via circulaire cheque te ontvangen. Het Fonds heeft de circulaire cheque als betaalmiddel afgeschaft omdat daaraan een aantal nadelen verbonden waren. Zo ging de cheque bijvoorbeeld soms verloren in de post en kon hij pas na 3 maanden worden heraangemaakt.
Om alle ontbrekende rekeningnummers tijdig in bezit te hebben, heeft het Fonds in augustus naar de werknemers een formulier gestuurd waarmee zij kosteloos hun rekeningnummer konden meedelen. Heel veel werknemers gaven aan deze oproep gevolg, maar op dit ogenblik hebben wij nog niet alle rekeningnummers ontvangen.
De werknemers die dit formulier nog niet terugstuurden, werden ondertussen verzocht dit zo snel mogelijk te doen. Indien het Fonds niet beschikt over het rekeningnummer van de werknemer, kan zijn eindejaarspremie niet worden uitbetaald. Zijn premie wordt dan gereserveerd binnen het Fonds. Zodra het Fonds beschikt over het rekeningnummer, zal de premie onmiddellijk worden uitbetaald.
Overigens heeft iedere werknemer recht op een bankrekening. De bank mag dit niet weigeren.
Voor het meedelen van zijn rekeningnummer dient de werknemer een gepersonaliseerd formulier te gebruiken dat hij kan bekomen door te bellen naar het Fonds (tel. 02/513.61.21) of via
www.horecanet.be.
Naast het afschaffen van de circulaire cheque als betaalmiddel is er nog een belangrijke wijziging gebeurd binnen het Fonds, meer bepaald de overstap naar KBC als huisbankier.
Doordat het Fonds naar KBC overstapt, veranderen ook de rekeningnummers van het Fonds.
De nieuwe rekeningnummers van het Fonds zijn :
-
Voor de eindejaarspremie : BE95 7310 2024 2558 (BIC: KREDBEBB)
-
Voor het brugpensioen : BE46 7310 2652 5936 (BIC: KREDBEBB)
Bron:
Federatie Horeca Vlaanderen