Net zoals vorig jaar zullen de sociale inspectiediensten ook in 2019 in een aantal sectoren aangekondigde flitscontroles houden. De horeca staat op de planning voor 6 juli. Bestel voor 15 mei een HR-audit van Horecafocus en wees volledig voorbereid op flits- en andere controles.
Jaarlijks stellen de inspectiediensten, in overleg met de arbeidsauditeurs, de sociale partners en de regering een “Actieplan Sociale Fraudebestrijding” op, waarin de jaarlijkse accenten en prioriteiten worden vastgelegd. Omdat fraude vaak wordt vastgesteld in arbeidsintensieve sectoren, gaat daarin ook nu weer veel aandacht naar het bestrijden van oneerlijke concurrentie in o.a. de bouw, de schoonmaaksector en de horeca.
In deze sectoren zullen aangekondigde flitscontroles worden gehouden. Voor de horecasector zal dat zijn op
zaterdag 6 juli. De controles zullen vooral een preventief karakter hebben, wat uiteraard niet wegneemt dat bij vaststelling van zwaarwichtige inbreuken streng zal worden opgetreden.
Neem daarom best het zekere voor het onzekere en laat uw personeelsadministratie vooraf eens aan een grondige inspectie onderwerpen zonder dat daar sancties aan vasthangen. Met onze HR-audit lichten wij uw volledige personeels- en loonadministratie bij u ter plaatse door en keren wij uw volledige loon- en personeelsbeheer binnenstebuiten. Na een uitgebreide controle ter plaatse, ontvangt u een rapport met uw pluspunten, werkpunten en tekortkomingen, dat we samen met u bespreken. Op die manier voorkomt u onaangename verrassingen en onnodige boetes en misschien kan u hier en daar zelfs nog iets besparen.
Prijs van een audit: tot 10 vaste werknemers: €1.850
tot 20 vaste werknemers: €2.500
> 20 vaste werknemers: offerte
Maakt u gebruik van de KMO-portefeuille van de Vlaamse overheid, dan betaalt u slechts 60% van dit bedrag. En wie vóór 15 mei 2019 een audit bestelt, krijgt bovendien een eenmalige korting van 15%!
Bel (03/201.21.00) of
mail ons voor meer informatie.