Samen met een team van horecaprofessionals onderzochten Guidea en Horecavorming Vlaanderen aan welke eigenschappen een goede horecawerknemer moet voldoen. Vier kerncompetenties kwamen hieruit naar voor als basis voor werken in de horeca:
-
Gastvrijheid
-
Inspelen op de wensen van gasten
-
Focus op het welzijn van de andere
-
Flexibel kunnen omgaan met veranderende situaties en stressmomenten
Maar ook competenties als vakmanschap, ondernemingszin, relationele en communicatieve vaardigheden,… zijn van belang.
Hoe zij tot deze competenties kwamen, hoe het opleidingsaanbod hierop kan inspelen en wat de impact hiervan is op werknemers en werkgevers, kan u nalezen in de aangename brochure
Smaakmakers.
Voor het opvolgen en onderkennen van de competenties van uw medewerkers ontwikkelde Horecafocus
Talent, een eenvoudige online evaluatietool.
Ontdek TALENT d.m.v. de
gratis quickscan of neem contact op met een van onze medewerkers via
of 0473/22.79.00.
Lees ook:
Ontdek het verborgen talent in uw onderneming voor de prijs van een pint !
Meten is weten. Verhoog uw rendement met de gratis tools van Guidea.
Talentbeheer: essentieel maar op grote schaal verwaarloosd.